Zadbaj o każdy dzień

 

Pilates dla kobiet w ciąży

 

Pilates terapeutyczny jest jedną z najbardziej bezpiecznych metod pracy z ciałem. W dodatku jest zarówno techniką ćwiczeń fizycznych, jak i techniką relaksacyjną. Dlatego idealnie nadaje się dla kobiet w ciąży.

Z punktu widzenia ćwiczeń fizycznych Pilates w ciąży pozwala rozwinąć stabilność segmentarną kręgosłupa, przywraca poprawną postawę, wzmacnia mięśnie(w tym mięśnie okolicy pochwy) oraz poprawia oddychanie przeponowe i boczno-żebrowe. Wszystkie te elementy pozwalają przygotować ciało matki do wysiłku jakim będzie poród. A charakterystyka ćwiczeń Pilates, która polega m.in. na koncentracji na każdym ruchu, zwiększa bezpieczeństwo ćwiczeń dużo bardziej niż fitness.

Użycie Pilatesu terapeutycznego jako techniki relaksacyjnej dzięki pracy z oddechem i koncentracją relaksuje umysł oraz pomaga zachować wewnętrzną energię na czas porodu.

Korzyści z ćwiczeń metodą Pilates podczas ciąży :

  • stabilizacja kręgosłupa i poprawa całej postawy
  • ćwiczenie mięśni dna miednicy (przygotowanie mięśni do porodu, a także poprawa trzymania moczu podczas ciąży)
  • zmniejszenie ryzyka urazów podczas porodu dzięki ćwiczeniom obręczy biodrowej
  • wzmocnienie mięśni pleców
  • zapobieganie obrzękom, zastojom żylnym i przykurczom
  • zmniejszenie ryzyka przepukliny
  • zwiększenie gibkości
  • zmniejszenie masy tłuszczowej (lepszy wygląd sylwetki oraz bardziej wyraźny obraz usg)
  • zwiększenie świadomości ciała
  • świadomość poprawnego oddechu
  • lepsze krążenie i dotlenienie
  • utrzymanie prawidłowego uwapnienia kości
  • relaks i dobre samopoczucie
  • szybszy powrót do sprawności seksualnej po porodzie

 

Oczywiście, jak zawsze w ciąży, a więc i przy okazji ćwiczeń metodą Pilates, należy uważać na ewentualne niekorzystne efekty aktywności fizycznej, dlatego przed rozpoczęciem ćwiczeń należy skonsultować się z lekarzem, czy ciąża jest bezpieczna i ćwiczyć tylko za zgodą lekarza prowadzącego ciążę.

Jeśli nie ma przeciwwskazań do ćwiczeń metodą Pilates podczas ciąży, przygotowujemy program zajęć w zależności od stanu fizycznego Klientki oraz od jej możliwości aktywności fizycznej w danym trymestrze ciąży.

 

Jak przygotować się do zajęć ?

Najlepiej jeszcze przed pierwszym spotkaniem wypełnić formularz gotowości do aktywności fizycznej (do pobrania tutaj >>>) oraz skonsultować się z lekarzem-ginekologiem, czy nie ma przeciwwskazań do umiarkowanej aktywności fizycznej.

Na zajęcia najlepiej wziąć wygodny strój do ćwiczeń oraz własną matę. Zajęcia odbywają się bez butów (w skarpetkach).

Cennik :

Każda sesja terapeutyczna metodą Pilates kosztuje 120 zł. Sesja trwa ok 60 minut.

Pierwsze spotkanie  to indywidualna konsultacja przygotowująca do cyklu sesji terapeutycznych metodą Pilates. Prowadzimy na niej wywiad medyczny oraz badamy stan fizyczny organizmu za pomocą testów fizjoterapeutycznych.

 

Jeśli chciałabyś pracować metodą Pilates na indywidualnych sesjach, zachęcam do wypełnienia formularza na temat gotowości do aktywności fizycznej oraz zapraszam do kontaktu >>>

 

 

Dla Ciebie