Trzymaj formę

 

 

Pilates dla sportowców

Biegasz? Jeździsz na rowerze lub na nartach? A może jesteś pasjonatem golfa lub jeździectwa? Na pewno jesteś dobrze wysportowany i masz w sobie dużo energii.

Przyjrzyj się jednak, czy Twoje ciało pracuje równomiernie ? Czy zdarza Ci się nadwyrężyć jakiś mięsień, dostać skurczu lub mieć wrażenie zablokowanego stawu ? Każdy wysiłek fizyczny jest dla naszego ciała wyzwaniem, z którym musi sobie poradzić. Kiedy jesteś zmotywowany i zaangażowany w jakąś aktywność sportową, Twoje ciało bardzo chce Cię słuchać, ale czasem musi to „przepłacić” kompensacją napięć. Zadbaj o swoje ciało i rozłóż siły na wszystkie jego partie, aby Twoje ciało mogło pracować harmonijnie.

Pilates jest idealną metodą, by przełamać jednostajność wysiłku fizycznego, który uprawiasz na co dzień.

Pilates terapeutyczny jako trening uzupełniający

Pilates może być traktowany jako trening uzupełniający dla takich popularnych dyscyplin sportowych jak : bieganie, kolarstwo, golf, tenis, jeździectwo.

Ćwiczenia Pilates przygotowują ciało do aktywności sportowych w sposób harmonijny, zapobiegając kontuzjom. Po pierwsze dlatego, że rozwijamy pracę wszystkich mięśni, budując równowagę mięśniową w całym ciele. Dążymy do naturalnej, biomechanicznej funkcji każdego mięśnia.

Po drugie pracujemy na pełnych naturalnych zakresach ruchu. Mięśnie budują się zatem na całej swojej długości. Mięśnie są zatem mocne i długie. Mogą przyjmować nagły dodatkowy ciężar, szybciej reagować na zmianę równowagi, amortyzować nieprzewidziane mikrowstrząsy.

Po trzecie ćwiczenia metodą Pilates opierają się na zasadzie pracy od centrum ciała na zewnątrz. Ich immanentną podstawą jest wzmacnianie mięśni brzucha, który trzyma odpowiednią postawę ciała. Wzmacniamy również mięśnie grzbietu, ud i pośladków. Takie mocne centrum nie pozwoli zbyt łatwo ciału upaść czy stracić równowagę.

Pilates jako koncentracja

Pilates to rodzaj zajęć Body&Mind. Pracujemy więc cały czas w skupieniu na swoim ciele. Ćwiczenia wykonujemy z precyzją, czując które mięśnie pracują przy danym ruchu. Współpracujemy z oddechem który pomaga nam lepiej komunikować się z naszym ciałem. Rozbudowana świadomość swojego ciała i łatwiejsze komunikowanie się z nim przydaje się zwłaszcza podczas profesjonalnych treningów i zawodów sportowych. Lepiej czujemy, na co możemy sobie jeszcze pozwolić, aby poprawić wyniki sportowe bez narażania się na kontuzje.

Pilates po urazach

Czasami możemy też wykorzystać metodę Pilates do pracy po urazach czy kontuzjach. Nie powinna ona jednak stanowić jedynego rozwiązania. Osoba po kontuzji powinna być przede wszystkim pod opieką rehabilitanta, fizjoterapeuty, a Pilates traktować możemy jedynie jako dopełnienie całościowej pracy.

 

Jak przygotować się do zajęć ?

Najlepiej jeszcze przed pierwszym spotkaniem wypełnić formularz gotowości do aktywności fizycznej (do pobrania tutaj >>>)

Na zajęcia polecamy wziąć wygodny strój do ćwiczeń oraz własną matę. Zajęcia odbywają się bez butów (w skarpetkach).

Cennik :

Każda sesja terapeutyczna metodą Pilates kosztuje 120 zł. Sesja trwa ok 60 minut.

Pierwsze spotkanie to indywidualna konsultacja przygotowująca do cyklu sesji terapeutycznych metodą Pilates. Prowadzimy na niej wywiad medyczny oraz badamy stan fizyczny organizmu za pomocą testów fizjoterapeutycznych.

 

Jeśli chciałbyś pracować metodą Pilates na indywidualnych sesjach, zachęcam do wypełnienia formularza na temat gotowości do aktywności fizycznej oraz zapraszam do kontaktu >>>

Jeśli chcesz dołączyć do zajęć grupowych, sprawdź grafik na stronie CUD Grochów >>>

 

Dla Ciebie