Rozwiń skrzydła

 

Pilates dla tancerzy

Zestaw ćwiczeń Pilates opracowany był z myślą o tancerzach. Jest to więc najbardziej naturalna, oczywista grupa odbiorców tej metody.

 

Jeśli trenujesz regularnie jakiś styl tańca na pewno masz w sobie dużo energii i pasji do pracy z ciałem.

Przyjrzyj się jednak, czy Twoje ciało pracuje równomiernie ? Czy zdarza Ci się nadwyrężyć jakiś mięsień, dostać skurczu lub mieć wrażenie zablokowanego stawu ? Każdy wysiłek fizyczny jest dla naszego ciała wyzwaniem, z który musi sobie poradzić. Kiedy trenujesz taniec i starasz się, by każdy Twój ruch był kwintesencją stylu, synergią emocji i techniki, Twoje ciało bardzo chce Cię słuchać i podążać za Twoim celem. Czasem jednak musi to „przepłacić” kompensacją napięć. Odwdzięcz się swojemu ciału i zadbaj o nie tak, by mogło harmonijnie pracować i prowadzić Cię w wewnętrznej muzyce.

Pilates terapeutyczny jako trening uzupełniający

Pilates może być traktowany jako trening uzupełniający dla treningu wielu stylów tańca.

Ćwiczenia Pilates dla tancerzy przygotowują ciało w sposób harmonijny, zapobiegając kontuzjom. Po pierwsze dlatego, że rozwijamy pracę wszystkich mięśni, budując równowagę mięśniową w całym ciele. Dążymy w ten sposób do naturalnej, biomechanicznej funkcji każdego mięśnia.

Po drugie pracujemy na pełnych naturalnych zakresach ruchu. Mięśnie budują się zatem na całej swojej długości. Mięśnie są zatem mocne i długie. Mogą przyjmować nagły dodatkowy ciężar, szybciej reagować na zmianę równowagi, amortyzować nieprzewidziane mikrowstrząsy.

Po trzecie ćwiczenia metodą Pilates opierają się na zasadzie pracy od centrum ciała na zewnątrz. Ich immanentną podstawą jest wzmacnianie mięśni brzucha, który trzyma odpowiednią postawę ciała. Wzmacniamy również mięśnie grzbietu, ud i pośladków. Takie mocne centrum nie pozwoli zbyt łatwo ciału upaść czy stracić równowagę.

Pilates to również ćwiczenia rozciągające, które pozwolą Ci wydłużać ruch w subtelny lub spektakularny sposób. Rozwiniesz gibkość i grację, którą wykorzystasz nie tylko podczas treningów tanecznych ale i w codziennym funkcjonowaniu.

Pilates terapeutyczny jako koncentracja

Pilates to typ zajęć z grupy Body&Mind. Pracujmy więc cały czas w skupieniu na swoim ciele. Ćwiczenia wykonujemy z precyzją, czując które mięśnie pracują przy danym ruchu. Współpracujemy z oddechem który pomaga nam lepiej komunikować się z naszym ciałem. Rozbudowana świadomość swojego ciała i łatwiejsze komunikowanie się z nim przydaje się zwłaszcza podczas profesjonalnych treningów i zawodów tanecznych. Lepiej czujemy wewnętrzne, na co możemy sobie jeszcze pozwolić, aby efekt naszego tańca był jeszcze bardziej wyjątkowy bez narażania się na kontuzje.

Pilates terapeutyczny po urazach

Czasami możemy też wykorzystać metodę Pilates do pracy po urazach czy kontuzjach. Nie powinna ona jednak stanowić jedynego rozwiązania. Osoba po kontuzji powinna być przede wszystkim pod opieką rehabilitanta, fizjoterapeuty, a Pilates traktować możemy jedynie jako dopełnienie całościowej pracy.

 

Jak przygotować się do zajęć ?

Najlepiej jeszcze przed pierwszym spotkaniem wypełnić formularz gotowości do aktywności fizycznej (do pobrania tutaj >>>)

Na zajęcia najlepiej wziąć wygodny strój do ćwiczeń oraz własną matę. Zajęcia odbywają się bez butów (w skarpetkach).

Cennik :

Każda sesja terapeutyczna metodą Pilates kosztuje 120 zł. Sesja trwa ok 60 minut.
Pierwsze spotkanie to indywidualna konsultacja przygotowująca do cyklu sesji terapeutycznych metodą Pilates. Prowadzimy na niej wywiad medyczny oraz badamy stan fizyczny organizmu za pomocą testów fizjoterapeutycznych.

 

Jeśli chciałbyś pracować metodą Pilates na indywidualnych sesjach, zachęcam do wypełnienia formularza na temat gotowości do aktywności fizycznej oraz zapraszam do kontaktu >>>

Jeśli chcesz dołączyć do zajęć grupowych, sprawdź grafik na stronie CUD Grochów >>>

 

 

Dla Ciebie