Jesteś architektem swojego ciała

 

Pilates dla każdego

Ćwiczenia metodą Pilates polegają na równomiernej pracy całego ciała.

Metoda Pilates przeznaczona jest dla osób w różnym wieku, o różnej kondycji fizycznej, niezależnie od ich siły i sprawności. Metoda ta jest doskonała dla osób przeciążonych pracą siedzącą, garbiących się czy cierpiących na bóle kręgosłupa. Osoby z nadwagą mogą znaleźć w niej receptę na sztywność stawów, a drobnym osobom pomoże ona „nabrać ciała”, dzięki pięknemu wyrzeźbieniu mięśni.

Metoda ta jest idealna dla wszystkich osób z dolegliwościami bólowymi wynikającymi ze złej pracy mięśni.

Oczywiście mamy różne potrzeby i różne cele oraz różne sposoby ich realizacji. Możemy zatem wyobrazić sobie podział specyfiki pracy z ciałem chociażby ze względu na płeć.

Pilates dla kobiet

Najczęściej podawane cele, jakie stawiają sobie kobiety w pracy metodą Pilates :

  • bardziej jędrne pośladki
  • wyrzeźbiony brzuch
  • zmniejszenie bólu pleców
  • poprawa jakości życia seksualnego (poprzez ćwiczenie mięśni dna miednicy)
  • większa elastyczność ciała
  • poprawa postawy ciała
  • ujędrnienie ud i ramion („niezwisające mięśnie ud i ramion”)
  • minimalizacja ryzyka pojawienia się przepukliny
  • zatrzymanie rozwijania się haluksów
  • poprawa krążenia

Pilates dla mężczyzn

Najczęściej podawane cele, jakie stawiają sobie mężczyźni w pracy metodą Pilates :

  • wyrzeźbiony brzuch
  • mocne ramiona i plecy
  • większa siła funkcjonalna
  • zmniejszenie bólu w karku lub kręgosłupie
  • lepsze samopoczucie
  • różnorodność wysiłku fizycznego

Ćwiczenia metodą Pilates można traktować zarówno jako „ratunek” i wyprowadzenie naszego ciała ze stanu, który jest dla nas kłopotliwy, z którym czujemy się źle lub jako profilaktyka takiego stanu, który nam grozi, jeśli nie zaczniemy naszego ciała mobilizować do prawidłowej aktywności.

 

Podział specyfiki pracy z ciałem ze względu na wiek:

Młodzież

Okres nastoletni to czas, w którym kształtuje się sylwetka dorosłego człowieka. Warto zadbać wtedy o odpowiednią pracę z ciałem, która pomoże wytworzyć poprawną postawę ciała i wzorce ruchowe.

Dzięki Pilatesowi :

  • wypracujemy silne mięśnie głębokie odpowiedzialne za poprawną postawę ciała
  • zmniejszymy ryzyko garbienia się (wynikające w tym okresie m.in. z ciągłego pochylania się nad sprzętem elektronicznym, książkami, notatkami, z nieśmiałości, z kompleksów np.u dziewcząt ze skrępowania rosnącym biustem, itp.)
  • wyrównamy ewentualne dysproporcje pracy mięśni powstałe ze względu na uprawiane sporty i mocne jednodyscyplinowe treningi
  • zadbamy o odpowiednią elastyczność ciała
  • zapobiegamy kontuzjom

Osoby starsze

Pilates w pracy z osobami starszymi wykorzystuje się do wielu celów, m.in. :

  • żeby miały one bezpieczną formę ruchu i zachowały sprawność fizyczną
  • żeby ćwiczyły równowagę i koordynację
  • aktywność fizyczna jest potrzebna w przeciwdziałaniu powstania osteoporozy
  • ze względu na ryzyko powstania dysfunkcji w trzymaniu moczu pracujemy na świadomym angażowaniu mięśni dna miednicy

Więcej szczegółowych informacji na temat Pilatesu dla osób starszych w specjalnej zakładce >>>

 

Jak przygotować się do zajęć ?

Najlepiej jeszcze przed pierwszym spotkaniem wypełnić formularz gotowości do aktywności fizycznej (do pobrania tutaj >>>)

Na zajęcia najlepiej wziąć wygodny strój do ćwiczeń oraz własną matę. Zajęcia odbywają się bez butów.

Cennik :

Indywidualne zajęcia metodą Pilatesu terapeutycznego dopasowane całkowicie do Twoich potrzeb i Twoich możliwości kosztują 130 zł. Sesja w duecie kosztuje 170 zł. Zajęcia trwają 60 minut.

Pierwsze spotkanie to indywidualna konsultacja przygotowująca do cyklu sesji terapeutycznych metodą Pilates. Prowadzimy na niej wywiad medyczny oraz badamy stan fizyczny organizmu za pomocą testów fizjoterapeutycznych.

W celu uzyskania informacji, chęci dołączenia do zajęć grupowych lub umówienia zajęć indywidualnych, skontaktuj się z nami >>>

 

 

 

Dla Ciebie