Szkolenia on-line

 

„O co tak naprawdę chodzi w Pilatesie?”

Profil Facebookowy ośrodka CUD Grochów, niedziela 19 kwietnia 2020 r., godz. 18.00, spotkanie bezpłatne

Informacje o wydarzeniu z FB >>>

Zapis filmowy wydarzenia >>>

Program :

  1. Skąd wziął się Pilates?
  2. Do czego służy ta metoda, czyli jakie są jej cele?
  3. Komu może się przydać i co każdy dzięki niej może osiągnąć?
  4. Zasady metody Pilates
  5. Rodzaje ćwiczeń, które ta metoda wykorzystuje
  6. Czym różnią się zajęcia grupowe od indywidualnych
  7. Jak mniej więcej przebiegają zajęcia Pilates
  8. Porównanie tej metody z kilkoma innymi metodami pracy z ciałem
  9. Odpowiedzi na pytania uczestników

 

 

„Odnajdź siebie w sobie – Ciało w harmonii z umysłem” – Spotkanie dla kobiet we wrażliwych okresach w życiu

Platforma ZOOM ośrodka Studio Dantian, sobota 25 kwietnia 2020 r., godz. 18.00, cena : 19 zł

Informacje o wydarzeniu z FB >>>

Do kogo szczególnie skierowane jest to spotkanie:

  • Do kobiet w okresie menopauzy – aby na nowo poczuły dobrą relację ze swoim ciałem, zwiększyły świadomość ciała oraz rozpracowały mięśnie dna miednicy i uwolniły je od napięć
  • Do kobiet starających się o dziecko – aby nauczyły się świadomie aktywizować i rozluźniać mięśnie dna miednicy oraz rozluźnić napięcia skumulowane w miednicy
  • Do kobiet po porodzie – aby jak najszybciej wróciły do pełnej sprawności seksualnej po urodzeniu dziecka
  • Do kobiet z dyskomfortem w trakcie stosunku – aby mogły lepiej poczuć swoje ciało, oswoić się z bardzo głębokimi mięśniami, przywrócić połączenia nerwowe w tych okolicach, a jednocześnie lepiej je dotlenić i odżywić
  • Do kobiet onkologicznych
  • Do kobiet w wieku senioralnym – aby łatwiej aktywizowały mięśnie dna miednicy pomocne przy dolegliwościach z nietrzymaniem moczu

Program :

1. Moje ciało – Jak się czuję? Jak mam rozmawiać ze swoim ciałem?

Porozmawiamy o poczuciu ciała w tym szczególnym okresie życia kobiety, jak sobie radzić z niektórymi objawami w szacunku do ciała i tego, co odczuwa, czyli jak funkcjonować słuchając ciała. Porozmawiamy o tym, co się w nim zmienia. Uwagę poświęcimy mięśniom głębokim odpowiedzialnych za utrzymanie naszej poprawnej postawy ciała w aspekcie antygrawitacyjnym. Nie zabraknie też dialogu między elementami postawy ciała i naszym samopoczuciem, czyli różnymi elementami psychosomatyki.

Doświadczymy też w praktyce: Rozwijania świadomości swojego ciała, Wyczucia centrum równowagi
Ruchu na luzie, a ruchu precyzyjnego, Oddechu uwolnionego, dającego wytchnienie w okresach nerwowości

2. Moja miednica jako kobiecość

Dowiesz się o funkcjonowaniu układu miednicznego, czyli które mięśnie pracują kiedy i dlaczego, jakie są zakresy ruchów oraz na co mogą wpływać napięcia w okolicy miednicy.

Podczas części praktycznej skupimy się na: Ćwiczeniach mięśni głębokich dna miednicy oraz mięśni obręczy biodrowej (mięśnie pośladków, ud, brzucha), Rozluźnianiu i rozciąganiu mięśni okolicy obręczy biodrowej, a więc „uwalnianie” bioder i rozluźnianie miednicy

 

Wydarzenia