Przeciwdziałanie negatywnych skutkom siedzącego trybu pracy zdalnej na komputerze

Aktualnie najbardziej popularna oferta zajęć on-line dla firmy dotyczy przeciwdziałania negatywnych skutkom pracy zdalnej na komputerze. Składają się na to dedykowane treningi dające ulgę poszczególnym częściom ciała narażonym na negatywne skutki długotrwałej pracy zdalnej na komputerze, w trybie siedzącym :

  • Lędźwie
  • Klatka piersiowa
  • Szyja
  • Pośladki
  • Zginacze bioder (przody ud)
  • Nadgarstki
  • Oczy

Zajęcia mają na celu pokazanie, w jaki sposób możemy doświadczyć ulgi we własnym ciele. Zawierają krótkie ćwiczenia, które można wpleść w codzienny rytm dnia, aby ciało zrzuciło z siebie niepotrzebne napięcia i pracowało optymalnie.

Celem zajęć jest takie wykorzystanie wiedzy i treningu konkretnych partii ciała cierpiących w wyniku długotrwałej pracy  zdalnej na komputerze, by poprawić swój komfort pracy na co dzień.

 

Ćwiczenia oddechowe

Podczas takiej aktywności zapraszamy do spotkania z ciałem, które codziennie jest poddawane przeciążeniom, napięciom i stresowi. Dzięki uwolnieniu zmagazynowanych w ciele emocji za pomocą ćwiczeń oddechowych możliwe jest doświadczenie ulgi i spokoju. Podczas tej aktywności każdy uczestnik nauczy się jak radzić sobie z napięciem i odreagowywać je systematycznie dzięki pracy z oddechem.

Zalety pracy oddechowej:

  • redukuje negatywne objawy stresu
  • obniża napięcia w ciele, relaksuje i odpręża
  • poprawia koncentrację
  • poprawia krążenie
  • kształtuje jakość kontaktu z naszym ciałem

 

Ćwiczenia z treningu neurologii funkcjonalnej

Założeniem nadrzędnym ćwiczeń z neurologii funkcjonalnej jest przywrócenie poprawnej komunikacji mózg-pień mózgu-móżdżek-układ ruchu.

Cele ćwiczeń neurologii funkcjonalnej :

  • eliminacja bólu
  • rozwój układu nerwowego (w tym zmysłu równowagi i propriocepcji)
  • rozwój zdolności motorycznych

 

Poprawna postawa ciała

Zajęcia z tego obszaru będą aktywować mięsnie głębokie („antygrawitacyjne”), odpowiedzialne za utrzymanie naszej poprawnej postawy ciała. Będziemy pracować w sposób holistyczny i wzmacniać słabe mięśnie całego ciała a rozluźniać i wyrównywać napięcia w mięśniach nadaktywnych i przemęczonych. Praca taka na pewno zmniejszy dolegliwości bóli kręgosłupa, bioder czy obręczy barkowej.

 

Smart Stretching

W tej aktywności będziemy pracować nad elastycznością ciała. Stretching (rozciąganie) to ćwiczenia, które mają na celu przywrócenie naturalnego zakresu ruchu w stawach oraz zwiększenie elastyczności mięśni. Praca nad gibkością ciała pomaga zapobiegać urazom, zwiększa niezależność funkcjonalną, a także minimalizuje bóle mięśni.

Ciało zazwyczaj dysponuje sporymi rezerwami rozciągliwości, jednak mięśnie opierają się dążąc do pracy, skrócenia. Konieczne jest zatem połączenie ruchu z psychicznym nastawieniem na relaksację. Ćwiczenia wykonujemy w korelacji z oddechem, rozciąganie pogłębiając na wydechu, kiedy możliwe jest optymalne odprężenie mięśni.

 

Automasaż ciała i/lub twarzy

Podczas takiej aktywności będziemy pracować manualnie nad automasażem głowy i twarzy, szyi, mięśni grzbietu, przepony, kończyn górnych i kończyn dolnych.

Zalety nauki automasażu do wykorzystania go w ciągu dnia pracy to m.in.  fakt, że możesz wykonywać go sam, możesz wykonywać go w każdej sytuacji, możesz poświęcić na niego tyle czasu, jakim dysponujesz.

Cele automasażu :

  • Rozluźnienie napiętych mięśni, tkanki podskórnej, powięzi
  • Poprawa krążenia w okolicy masowanej części ciała
  • Zmniejszenie bólu
  • Poprawa działania układu nerwowego
  • Poprawa ogólnego samopoczucia
  • Metoda radzenia sobie ze stresem
  • Poprawa przemiany materii
  • Dotlenienie i relaks

 

 

Wszystkie powyżej zaproponowane aktywności pozwolą uczestnikom treningów nauczyć się, jak ulżyć sobie w prostych dolegliwościach spowodowanych zasiedzeniem w jednostajnej pozycji, długotrwałym napięciem i stresem oraz kumulowaniem emocji w ciele.

 

Aktywne przerwy podczas konferencji i zebrań on-line

Jest to propozycja zaopiekowania się pracownikami firmy Państwa Klienta w obszarze pracy z ciałem w ramach krótkich aktywnych przerw w ciągu dnia konferencyjnego

Przykładowe charaktery przerw do wyboru :

  • Ćwiczenia wspomagające pracę mięśni głębokich i ich aktywności przeciw grawitacji, zwiększające poczucie siły sylwetki, poprawnej postawy ciała i gracji.
  • Ćwiczenia stymulujące układ nerwowy (ćwiczenia równoważne, ćwiczenia rozwijające propriocepcję, ćwiczenia pobudzające układ nerwowy)
  • Ćwiczenia usprawniające pracę układu oddechowego (m.in. praca na elastyczności klatki żebrowej oraz na mięśniach dna miednicy i powiązaniu ich z aparatem mowy)
  • Ćwiczenia relaksacyjne w rytmie Flow, nastawione na zwiększenie świadomości ciała, powiększenie zakresów ruchów i zagłębienie się w odczucia z ciała

Projekt zawiera jednocześnie wskazówkę zestawu ćwiczeń, który będzie możliwy do samodzielnego wykonywania przez kilka/kilkanaście minut jako przerywnik w codziennej pracy za biurkiem, ponieważ są to krótkie ćwiczenia, które można wpleść w codzienny rytm dnia, aby ciało zrzuciło z siebie niepotrzebne napięcia i pracowało optymalnie.

 

 

Cennik :

Cena zajęć zależy od czasu współpracy, rodzaju projektu, elementów składowych i warunków technicznych.

W celu skonsultowania z nami Państwa potrzeb zapraszam do wypełnienia kwestionariusza pomagającego nakreślić wizję Państwa projektu >>> FORMULARZ

a później do bezpośredniego kontaktu z nami >>> KONTAKT

 

Dla Firmy